aamandaaspequist

Hej och hå!

Publicerad 2011-04-06 22:10:19 i Vardagsliv,

Frukt och ljusmys igår eftermiddag innan darlingen kom hem.
God kväll onsdag!
Idag har det varit en händelserik dag. I förmiddags åkte min lilla klass på fyra personer till Krungårdsskolan för att träffa en förskoleklass, och hålla en liten teater och prata om mobbning och den gyllene regeln med dom. Det gick jättebra och vi är nöjda!
Jag har inte varit den piggaste i eftermiddag men det får gå ändå. Jag har i alla fall varit duktig och pluggat Naturkunskap B, Historia A och även på körkortet.
Efter vi ätit lite här hemma i skogen så såg vi att hästarna rusade som skogstokiga i hagen och de höll på ett tag innan vi tyckte att det blev konstigt, vi trodde först att de bara busade men buset blev till allvar. Jag fick slänga på mig jacka och skor och springa ner till hagen för att försöka få stopp på dom vilket jag till slut fick, av någon konstig anledning. Hästarna var genomsvett så när mamma sen kom så fick vi tag i dom och gick en promenix med dom för att de skulle få lugna ner sig. När vi kom in i stallet så bytte vi täcken och lindade benen på dom och gjorde i ordning allt och gick sen fem minuter till. Sen fick de sova. Så vi hoppas att de inte har tagit någon skada av detta så de slipper ha ont. Vi tror att det är den lilla islandshästen som har lite hingstfasoner för sig och ska visa vem som bestämmer i hagen. Hoppas att det inte händer igen!
Nu ska jag dricka kaffe, duscha och krypa ner i sängen och ringa till min älskling♥
Natti natti♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vardagsliv med Amanda!

Hej! Kul att Du hittade hit! Här får Du följa mitt vardagsliv som mestadels innehåller hästen, familjen, jobb och inredning. Jag är för det mesta glad och ser på livet med positiv blick! Hope you like it:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela