aamandaaspequist

En härlig helg!

Publicerad 2011-10-02 23:20:01 i Vardagsliv,

Mamma och pappa var ju somsagt på Öland under fredagskvällen, och
kom hem med bl.a. en vaniljstång och två goda marmelader, den ena av kvitten, den
andra av havtorn.

Var en sväng med mamma i huset och titttade och tog lite mått.
Läääängtar sååååå!!!

Frukost med E på mitt nyblivna "smultronställe"...


Så fridfullt....

Finns det nått härligare....

Än att ligga på en brygga och kuckilura...?

Nattinatti♥
Tänkte bara summera min helg lite.. Hade ju fredagsmys med hundarna, ett glas rött och idol, och mitt uppe i mitt mys, som tur var efter idol, så ringde E, som sen hämtade mig så jag slapp va ensam, mycket omtänksamt måste jag säga! (Många undrar hur jag ska fixa att bo ensam i huset, som jag ska flytta till sen, om jag inte ens klarar av att sova ensam i huset jag bor i nu, men det är nog skillnad när det är ens "eget", eller nästinpå eget iallafall, och när det är föräldrarnas hus, där man är uppväxt och van vid att det alltid är någon hemma. Har man ett eget krypin så blir det nog annorlunda)
Iallafall:)
Lördagen bar det upp tidigt, kaffe i bilen, (kaffe har blivit en väldigt viktig del av mitt liv, får jag inget på morgonen så blir jag inte mänsklig på hela dagen, och det är inte kul! (vet att jag sagt det förr men iallafall)) och hem till tröttisarna (mamma och pappa) satt väl i deras sovrum och kvittrade i 1,5 timme innan vi gick upp och gjorde frukost. Då värmde vi baguetter i ugnen och tog fram och smakade på marmeladerna som de köpt på Öland kvällen innan. Gott!
Efter frukost så tog mamma och jag oss en sväng till Mönsterås för att gå på marknaden, myspys... Svängde in hos Lovisa och Alex och sa hejdå, då de flyttade till Skåne, ledsen för min skull men jätteglad för deras!
Väl hemma igen så åkte vi bort till huset och tittade igen och tog lite mått på väggar osv. (planerar för fullt i mitt huvud för hur möblerna ska stå, vad jag behöver för möbler och annat praktiskt, och det är sååå roligt!!!!)
Avnjöt en god middag med hela familjen hemma, tills E ringde och jag åkte iväg.
Och dagen har inte bestått av så mycket, men ändå bara bra saker! E handlade och vi åkte till stället där vi va förra helgen, och åt frukost där, hur skönt är inte det? Och vädret gör det ju bara bättre! Solen som fortfarande värmer och vinden står helt stilla. Det bästa var att ligga i solen på bryggan och kuckilura. Bara koppla av och glömma alla måsten och borden. Men nu är jag tillbaka i verkligheten igen och är fit for fight! (Eller ja, sängen kräver väl inte så mycket, slocknar nog innan jag hunnit lägga huvudet på kudden) Men iallafall! När E kört hem mig så bar det iväg till stallet då jag red både Buz och Muskur, gick mycket bra! Sen hem och äta middag, duscha och så svängde mamma och jag, eller, mest mamma, ihop en urgod blåbärspaj! Mums!
Imorn väntas stall, jobb och hämtning av ett hörnskåp som jag köpt. Kanske kan komma upp en bild om vi har tur... ;)
Nehe, nu är det nattinatti för min del!
På återseende.
Kram♥
Hoppsan....De där "jag ska bara summera helgen LITE", blev visst en hel roman;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-04 18:03:34

Många undrar nog vem E är? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vardagsliv med Amanda!

Hej! Kul att Du hittade hit! Här får Du följa mitt vardagsliv som mestadels innehåller hästen, familjen, jobb och inredning. Jag är för det mesta glad och ser på livet med positiv blick! Hope you like it:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela