aamandaaspequist

Underbara dag!

Publicerad 2011-10-08 21:52:17 i Vardagsliv,

Lull-lullade lite i tordags eftermiddag. Köpte ju nya teér inför hösten och vintern
i onsdags, (från jobbet) Favoriten "Kanel" och en ny till samlingen; "New York" (älskar namnet)
med smak av äpple och kanel. Mumma! Perfekt i höstrusket och det är en såndär dag
när man längtar till julen...(Hrmpf...)

Samma kväll så hittade jag och Lina en nyinflyttad hyresgäst i stallet.
(Ska vi kalla honom Lurvas af Fladdervinge?)

Mamma och jag har varit en sväng på stan, kolla snygga stövlarna!!

Bjöd mamsen på Sushi på goaste sushi-resurangen "Atara" i Oskarshamn,
Mums!
God kväll!
Har visst inte varit här sen i onsdags så jag får väl skriva en kort summering (som i regel inte brukar bli så kort när jag ska göra en sådan, men jag ska försöka korta ner lite)
Iallafall.
Torsdag var en hemmadag; Upp tidigt och släppa ut hästarna, mocka och allt därtill. Frukost, plocka ur och i diskmaskinen, dammsuga, måla mitt skåp en gång, tvättat en massa, och lull-lullat. Köpte ju  två nya teér när jag var på jobbet i onsdags och för att de ska hålla smaken så bör de förvaras i tillslutna burkar (och vilken tuuuur att jag, bara för ca två veckor sen, var på Domus och hittade världens sötaste glasburkar som jag tänkte att "de kommer säkert till användning nångång" och köpte dom såklart!) så de kom till användning, det fick precis plats
1hg te i vardera burk! (och sålklart så måste de ju ha söta ettiketter så jag ska veta vilken sort som är vilken) Så ännu en gång så skulle jag plugga, men gjorde allt annat som kan tänkas göra... suck...
Fredagen bestod av buss vid 10 från E och till Oskarshamn för ett besök på arbetsförmedlingen och sen jobb några timmar. Sen buss till Flajset och mötte upp mamma och handlade inför kvällens middag. Hem och till stallet, hem, äta med mamma och pappa och sen till E.
Idag kom jag hem tidigt och släppte ut hästarna med mamma, när vi kom hem hade pappa plockat fram frukost, gott! Sen åkte jag med mamma till Oskarshamn, medans hon var på massage så köpte jag 4 tröjor, lite lull-lull-burkar och ett par örhängen. Inte bra!! Träffade på Storebror en snabbis, alltid lika kul♥ när mamma va klar så gick vi till Dinsko, och sen till Sushiresturangen och jag bjöd henne på lunch. Gott!
Ikväll har vi haft finbesök av mammas kusin Caroline och hennes charmtroll till son, så gosigt!
Jag lagade faktiskt maten ikväll (för omväxlings skull) Taco-gratäng, gick faktiskt ner...
Nu ska jag packa ihop lite grejer så jag är klar tills Erik kommer.
Önskar en fortsatt trevlig kväll!
Kram♥

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-10-09 09:35:19

Älskade du! Tack för en mysig dag med god mat o allt:-) vill verkligen ha stövlarna.... Ska jag slå till?? Puss o kram! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vardagsliv med Amanda!

Hej! Kul att Du hittade hit! Här får Du följa mitt vardagsliv som mestadels innehåller hästen, familjen, jobb och inredning. Jag är för det mesta glad och ser på livet med positiv blick! Hope you like it:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela