aamandaaspequist

Nu var det dags igen!

Publicerad 2011-09-25 23:18:39 i Vardagsliv,

Pigtittaren som jag lånat av mamma, står på skrivbordet, perfekt!
Skrivbordet som står ut mot fönstret...
Del av garderoben och en liten hörna med lull-lull...
Den vitmålade herrbetjänten får stå vid fotändan av sängen.
Min brudkista som jag fick av gammelmorfar och gammelmormor när
jag döptes får agera nattduksbord.
Min älskade säng...finns det något bättre än ens egen säng?

God kväll söndag!
Lite uppdateringar sen sommaren, har ju inte varit här på väldigt länge och det har sina förklaringar, men jag har saknat bloggandet lite och tänkte nu slå slag i saken och börja igen!
Jag är numera "ensamstående" eller singel... Jag har flyttat hem till mamma och pappa och till flickrummet igen. Fast till syrrans rum eftersom mamma och pappa tog mitt när jag flyttade till Fredrik, och syrran flyttade in i deras gamla rum och då var hennes kvar och ledigt till mig. Det var inte det roligaste rummet när jag övertog det, svarta och vita väggar och bara dystert, jag som älskar ljusa färger! Så jag har målat om det i en färg som heter "Provance" tror jag, lite beigh-vit-rosa" lite beroende på var det är för ljus runtomkring. Det fattas lite tavlor på väggarna och taklampan ska bytas ut. Annars är det tipptopp att bo i det här rummet måste jag säga!
Men jag blir troligen inte kvar här länge till, om allt går enligt planerna så ska jag flytta till ett hus bara några kilometer ifrån där mamma och pappa bor. Perfekt! Nära till päronen och hästen osv. Men innan jag flyttar så måste jag ha ett kärkort och det är det som står först på checklistan!
Så huset är det som jag ser fram emot nu!
Veckan har varit en bra sådan. Är på banan och trivs rätt bra med tillvaron. Måndag och tisdag bestod mest av plugg och hästar, onsdag jobbade jag halva dan och kvällen spenderades med Lina och Agneta, mina favvobrudar♥ Det var hålligång från 20.30 till 05.30 på torsdagsmorgonen, sen sov Lina och jag till 9.30, gick upp och åkte sen med mormor till Kalmaritet! Inte illa va?!? Inhandlade två tavlor och ett par vinterstövlar, nöjd! Kvällen spenderades hos E, sen jobb i fredags, stall, god middag med mamma och pappa, sen till E, och lördagen innehöll snabbstärning av huset, fika i Berga på Cafe' tre århundraden med mamma. Sen stall och middag med familjen, och sen till E igen. Idag blev det sovmorgon och en tur till en jättefin sjö, ett ställe som jag inte hade en aning om att det fanns, mitt ute i skogen, så lugnt, fridfullt och vindstilla. Det enda som hördes var lite fågelkvitter och fiskar som bubblade ibland. Vad är bättre än att ligga på rygg på en brygga och blunda, temperaturen är precis lagom, inte för varmt och inte för kallt, lyssna på naturen, till och med små ettriga myggor som rurrar blir ett härligt ljud. Vad är bättre?
Iallafall...
Nu ska jag försöka hålla i det här med bloggandet:)
Nattinatti
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vardagsliv med Amanda!

Hej! Kul att Du hittade hit! Här får Du följa mitt vardagsliv som mestadels innehåller hästen, familjen, jobb och inredning. Jag är för det mesta glad och ser på livet med positiv blick! Hope you like it:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela