aamandaaspequist

Vilken härlig da'...

Publicerad 2011-09-27 18:28:33 i Vardagsliv,

En sån där perfekt höstdag...
när allt blir så vackert...
särskillt när solen skiner...
Mammas krans som hon gjorde igår, så fin...
Lilla planteringshörnan som pryder en del av trädgården...
Vad passar inte in i höstens tid om inte lite småpumpor?
Mammas krans får sitta på dörren som används mest, för den är mycket
sevärd:)
God kväll Tisdag!
Idag har varit en såndär härlig dag, när jag gjort det jag känner för. Vaknade strax innan 9 och skyndade upp för att slänga i mig lite frulle. Kaffe på morgonen är viktigt! (Annars blir jag inte människa, och det är inte roligt att tass med mig då vill jag lova!) Gick ner till hästarna för att rida, fixa och dona. Gjorde klart allt innan jag tog in yrvädrena som jag skulle rida, min Buz och syrrans Muskur. Solen sken och det var sådär lagom varmt för att rida. Buz pinnade på som vanligt och det gick som nästan alltid, bra. Muskur har jag inte ridit så mycket, lite ovant att rida islandshäst när man bara rider stor häst i vanliga fall. Men det gick bra det också. Kom hem runt 13-tiden och petade i mig lite lunch. Slet fram en bunt med höstinspirerade tidnignar från förra året och tittade igenom, tog även fram lite julinspirerade tidninigar också, liiite tidigt kankse, men jag kunde inte låta bli. Jag längtar till jul-myset nu! Ordentligt mycket! Kan inte hjälpa det, men så är det... Pappa höll på att tuppa av när jag sa att jag ville ha tomtegröt snart... Stackars pappa... en jul-tokig fru och en, om inte mer, jul-tokig dotter...
Iallafall...
När jag satt mitt i julhögen så kom mamma och syrran hem. Mamma tog med mig ut på en promenix med Moa i skogen, härligt! Skogen i mitt hjärta! Och nu tänkte jag krypa upp i soffan med en varm kopp te (med julkryddor...kan inte hålla mig längre!!!) och plugga lite körkortsteori...
Ha en mysig höstkväll♥
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vardagsliv med Amanda!

Hej! Kul att Du hittade hit! Här får Du följa mitt vardagsliv som mestadels innehåller hästen, familjen, jobb och inredning. Jag är för det mesta glad och ser på livet med positiv blick! Hope you like it:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela